ראייה שלומוביץ מרפאת עיניים
eye care Shlomovitz
 

תרפיה ראייתית (תרגילי עיניים)

 

רוב האנשים המבקרים אצל אופטומטריסט מאמינים שכל הפרעה בתפקוד התקין של העין תאובחן ותטופל באמצעות משקפיים או עדשות מגע בלבד. הדבר אינו בהכרח נכון! קיימים מצבים בהם הטיפול הטוב ביותר הוא "תרפיה של מערכת הראייה". המונח באנגלית הוא "VISION THERAPY"
תרפיה של מערכת  הראייה היא תכנית טיפולית אישית שמטרתה לשפר ולחזק את תפקודי הראייה. זהו טיפול בלעדי או משלים לתיקון ראייה באמצעות משקפיים או עדשות מגע.
 
תרפיה ראייתית הוא טיפול המעניק סיוע לליקויים הבאים
· תפקוד לקוי של תנועת העין / הפרעות בתנועת העין
· בעיית התכנסות/ התפזרות ושימוש לא תקין של שתי העיניים יחד
· סטרביסמוס (פזילה)/ מיקום לא תקין של העיניים
· אמבליופיה/עין עצלה
· בעיות מיקוד
· בעיות בעיבוד אינפורמציה ויזואלית/תפיסה חזותית
· דיכוי עין
. בעיות אינטגרציה בין המערכת הראייתית והמערכת המקבלת פקודות לביצוע (המערכת המוטורית)

מכלול בעיות אלו גורם להפרעה בתהליך העיבוד של המידע הראייתי במוח. בעזרת תרפיה של מערכת הראייה, לומד המטופל לנצל את הראייה ביעילות רבה יותר, וכן לשפר יכולות ראיתיות קיימות. 
תרפיה ראייתית יכולה לשפר תפקודי ראייה כשם שפיזיותרפיה יכולה לשפר תפקוד מוטורי. האופטומטריסט עורך בדיקות רפואיות ומבחנים כדי לאבחן ליקויים. לאחר שלב האבחון, במקרה ונחוצה תרפיה של מערכת הראייה, מותאמת למטופל תוכנית אישית בהתאם לממצאים.
מטרתה של התרפיה הראייתית היא להביא לעיבוד טוב יותר של מידע ראייתי במוח וליכולת לשמר תפקוד ראייתי לאורך זמן. ללא כישורי ראייה יעילים, קריאת ספר יכולה להיות מאד מתסכלת. חלק מהסימפטומים, הנובעים מתפקוד לקוי של מערכת הראייה, כגון: מאמץ יתר של העין, כאבי ראש, חוסר יכולת להתרכז בזמן קריאה וכתיבה, וטעויות כמו איבוד מקום או היפוכים בקריאה, נעלמים במהלך הטיפול. הטיפול מקל את התפתחותה של ראייה נאותה. תרגילי העיניים מתקיימים במפגש שבועי בהם המטופל לומד להשתמש במערכת הראייה שלו בצורה יעילה יותר. הגעה קבועה ורציפה למפגשים וביצוע התרגילים בבית הם הבסיס ההכרחי להצלחה, מכיוון שתפקודי ראייה צריכים להתפתח עד שהם משתלבים אוטומטית, עם תפקודים אחרים. שעת הטיפול מורכבת מפעילויות המשפרות את היכולת להתגבר על קשיי הראייה ובנוסף מתן תרגילים לביצוע בבית. לאחר סדרה בת מס' מפגשים נערך אבחון כדי לאמוד את מידת ההתקדמות. אורך הזמן הדרוש להשלים את התרפיה של מערכת הראייה אינו קבוע ומשתנה מאדם לאדם, אך, יש לציין שמידת ההצלחה קשורה במידה רבה גם במוטיבציה ובשיתוף הפעולה של המטופל.
 
eyecareslomovic@gmail.com  | כנפי נשרים 13, בניין "בית ענבר", י-ם
  כל הזכויות שמורות לשלומוביץ’ קליניקה לבריאות העיניים ©  | 02-5666029
Digidam בניית אתרים

קליניקה לבריאות העיניים שלומוביץ' - קליניקה לבריאות עיניים בירושלים, מרפאה ובה השירותים הבאים: מומחה עיניים בירושלים, בדיקת ראייה בירושלים, בדיקת ראייה לילדים בירושלים,
בדיקת מחלות עיניים בירושלים, אופטומטריסט בירושלים, רופא עיניים בירושלים. לפרטים נוספים ותאום בדיקת ראייה